Nasz sukces edukacyjny zawdzięczamy przede wszystkim dbałości o całościowy rozwój młodego człowieka, na który w szkole składają się cztery elementy: wiedza, kultura, rozwój fizyczny oraz duchowość.
Myśląc o nowopowstającym liceum, szukamy najlepszych strategii rozwoju we wszystkich tych obszarach. Jesteśmy także świadomi, że wiek licealny to czas ważnych życiowych wyborów i decyzji. Niesie to za sobą szczególną konieczność budowania przestrzeni wolności i uwzględniania indywidualnych potrzeb. Jesteśmy na to gotowi. Nasz zespół wspierany przez doświadczonych psychologów gwarantuje, że nasze liceum będzie harmonijnie łączyć wysoką jakość nauczania, bezpieczeństwo uczniów, sprzyjającą atmosferę pracy oraz przestrzeń do nawiązywania nowych przyjaźni i rozwijania zainteresowań.
Michał Kaniewski – dyrektor
Jestem absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego, Wyższej Szkoły Europejskiej im. Józefa Tischnera w Krakowie oraz Uniwersytetu im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Na co dzień zajmuję się przede wszystkim budowaniem porozumienia pomiędzy ludźmi. Prowadzenie szkoły wymaga bycia w ciągłym dialogu z nauczycielami, uczniami i rodzicami, tak, aby podejmowane przeze mnie decyzje służyły innym. Dodatkowo, dla przyjemności, uczę religii. Po 13 latach prowadzenia Niepublicznej Szkoły Podstawowej i Gimnazjum im. dr Wandy Błeńskiej mogę śmiało powiedzieć, że moją pasją są ludzie, ich rozwój i wzrost oraz relacje jakie tworzą. Jestem wykształconym mediatorem w oparciu o porozumienie bez przemocy.
Prywatnie wraz z żoną i trójką dzieci tworzymy szczęśliwą rodzinę. Czuję wdzięczność do moich rodziców za wychowanie w wierze. Staramy się z żoną rozwijać w naszym chrześcijaństwie. Odpoczywamy głównie wędrując. Moją podróżniczą namiętnością jest Azja. Jestem instruktorem kajakarstwa i narciarstwa oraz sternikiem jachtowym. Umiejętności te wykorzystuję podczas szkół wyjazdowych.
Aldona Bystrzyńska – psycholog
Jestem psychologiem z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, młodzieżą, rodzicami i nauczycielami. Moje doświadczenie zawodowe, które zdobywałam pracując w poradni psychologiczno-pedagogicznej i innych placówkach świadczących pomoc psychologiczną, obejmuje diagnozę i terapię dzieci, młodzieży i rodzin, poradnictwo i psychoedukację. Ukończyłam liczne szkolenia z obszaru pomocy psychologicznej. W podejściu terapeutycznym wykorzystuję przede wszystkim systemowe rozumienie funkcjonowania rodziny. W szkole zajmuję się wsparciem psychologicznym dla uczniów, rodziców i kadry pedagogicznej. Pracę swoją opieram na zaufaniu, że każdy człowiek posiada zasoby, które umożliwiają lepsze zrozumienie siebie i wprowadzenie w życie oczekiwanych zmian.
Bogna Klaman – Tarnowska – przedmioty artystyczne
Jestem absolwentką Wydziału Malarstwa i Grafiki PWSSP w Gdańsku. Od czasu ukończenia studiów zajmuję się malarstwem i grafiką warsztatową.
Około 20 lat temu na mojej drodze pojawiła się szkoła jako miejsce pracy z dziećmi i młodzieżą. Ta praca to rodzaj obopólnej wymiany energii twórczej, pasji, pomysłów. Staram się wychować młodych odbiorców i twórców sztuki, rozumianej jako teren wolności, który pozwala komunikować się ze sobą na wiele sposobów, w którym jest miejsce dla każdego, kto chce przekraczać granice wyobraźni.
Iza Kaniewska – przedmioty artystyczne
Jestem absolwentką Wydziału Sztuk Pięknych UMK w Toruniu oraz ASP w Gdańsku.
Moją przygodę ze szkołą rozpoczęłam ponad 20 lat temu. Nieprzerwanie pasjonuje mnie odkrywanie i kształtowanie młodych talentów. Lubię, kiedy moi uczniowie wspólnie ze mną, eksperymentują i poznają nowe techniki plastyczne. Największą satysfakcję czuję, gdy nasi absolwenci kontynuują rozwijanie swoich talentów plastycznych w innych szkołach czy uczelniach artystycznych. W edukacji artystycznej nieustannie poszukuję balansu pomiędzy historią sztuki a twórczością w obszarze działań plastycznych.
Prywatnie jestem mamą trójki dzieci. Lubię wspólne rodzinne podróże. Chętnie spędzam wolny czas na łonie natury w gronie przyjaciół, wędrując po górach, jeżdżąc na nartach i rowerach, pływając na kajakach. Najbardziej odpoczywam na spacerze w leśnej ciszy.
Marek Kaniewski – matematyka, informatyka
Mam wspaniałą żonę, trójkę dzieci i niezliczoną ilość najdziwniejszych pomysłów. Wolę projektować komputer na wodę, grające schody i budować interaktywną piaskownicę, niż męczyć Excela lub innego Worda. W międzyczasie marzę o locie na Księżyc.
PS. Jestem nauczycielem informatyki i matematyki.
Magdalena Pelcner – język polski
Tak zaczęła się nauka.
Panna Kika słówka duka,
Pchle z wysiłku puchnie główka,
Wciąż dyktuje nowe słówka:
„Tirli – wojsko, pirli – woda
Tirlipirli – wojewoda.
Fiki – pole, miki – taczka,
Fikimiki – polewaczka.
Limpa – noga, pimpa – droga,
Pimpalimpa – hulajnoga…
(Jan Brzechwa)
Myślę, że od tego fragmentu „Pchły Szachrajki” zaczęła się moja fascynacja językiem, tworzeniem słów, możliwością nadawania znaczeń. Światy, jakie poznawałam dzięki literaturze, uwrażliwiły mnie na ten realny, dostępny zmysłom, oswajany jednakże dzięki słowom.
Gdy byłam już na studiach odkryłam przede wszystkim to, jak bardzo złożonym przedmiotem jest „język polski”, ile różnych elementów w sobie zawiera: zapoznanie z kulturą, historią naszego języka i literatury, naukę poprawnych form językowych, tworzenie wypowiedzi, przygotowanie uczniów do odbioru różnych tekstów kultury, ale nade wszystko nauczanie umiejętności wyrażania uczuć i myśli. Za pomocą języka poznajemy siebie i innych, komunikujemy potrzeby. Na zajęciach, staram się kłaść nacisk zwłaszcza na ten ostatni element. Na lekcjach dużo rozmawiamy, dyskutujemy, bazujemy na tekstach z literatury polskiej i powszechnej, a jako „że lubię zjawiska popkulturowe, lubię filmy, zwłaszcza życiowe” (A. Rojek), często poszerzamy interpretację dzieła o kontekst filozoficzny i artystyczny: muzyczny, filmowy, teatralny i plastyczny.
Prywatnie jestem żoną, mamą, właścicielką dwóch psów, miłośniczką języka polskiego i przyrody oraz internautką.
Beata Pleszewska – geografia
Jestem nauczycielką geografii, która chętnie towarzyszy swoim uczniom, razem z nimi poznając wszystko to, co nas otacza. Na prowadzonych przeze mnie lekcjach uczniowie poznają świat, rządzące nim prawa oraz współzależności. To właśnie ich wspólne odkrywanie i ich zrozumienie przez moich podopiecznych, daje mi najwięcej satysfakcji. Moim celem jest obudzenie w dzieciach i młodzieży pasji, która drzemie w każdym z nich, a także zachęcanie ich do tego, aby sami jej szukali, doświadczali i dzięki niej się rozwijali. Bycie z innymi i dla innych jest według mnie darem dającym spełnienie. W wolnych chwilach oddaję się mojej pasji, którą są podróże – te małe i te duże – z rodziną i przyjaciółmi.
Olga Bielawska – WOS / Historia
Jestem nauczycielką historii i wiedzy o społeczeństwie, specjalistą Integracji Europejskiej, Stosunków Międzynarodowych i Dyplomacji oraz Administracji i Zarządzania, egzaminatorem egzaminu maturalnego z przedmiotu historia. W nauczaniu historii ważne jest dla mnie, aby nie umoralniać przeszłości, ale w kreatywny sposób rozbudzić w uczniach myślenie przyczynowo-skutkowe i wyciągnie własnych wniosków. Decydujące znaczenie ma też dla mnie bycie sobą i szacunek w stosunku do innych.
Prywatnie uwielbiam podróże po krajach śródziemnomorskich, poznawanie ich historii, kultury i kuchni. Druga moja pasja to architektura wnętrz.
Kamila Celińska–Drozd – biologia
Jestem nauczycielem biologii.
Opowiem o sobie, parafrazując W. Szymborską :
Wolę ptaki.
Wolę wierzby nad Wisłą.
Wolę siebie lubiącą ludzi.
Wolę kolor zielony.
Wolę książki dla dzieci od pierwszych stron gazet.
Wolę teatr.
Wolę wyjątki.
Wolę liście bez kwiatów niż kwiaty bez liści.
Wolę oczy ciemne, ponieważ mam jasne.
Wolę czas owadzi od gwiezdnego.
Wolę wiele rzeczy, których tu nie wymieniłam…
Bartosz Pyrzewski – wychowanie fizyczne
Przede wszystkim jestem nauczycielem i trenerem oraz tatą dwójki wspaniałych synów.
Sport to maja pasja. Judo to moje życie. Wiem, że ruch jest naturalną potrzebą człowieka i staram się, aby młodzież pamiętała o tym na co dzień. Poprzez ćwiczenia ruchowe dążymy do poprawy zdrowia i kondycji fizycznej. Chciałbym, aby uczniowie polubili sport i rekreację ruchową i wdrażali jej elementy w życiu codziennym. Ze świadomością, że robią to z dbałości o własne zdrowie. Lubię pracować z dziećmi oraz młodzieżą z różnych środowisk.
Moje motto brzmi: Tylko toczący się kamień nie porasta mchem.
Magdalena Zając-Pyrzewska – wychowanie fizyczne
Jestem absolwentką wychowania fizycznego, instruktorem fitness I kinezygerontoprofilaktyki.
Pasjonuję się sportem, jestem założycielką stowarzyszenia grupy gimnastyczek, sportowcem, dwukrotnie przebiegłam zaliczany do najtrudniejszych ultramaratonów górskich – Bieg Rzeźnika.
Mało jest dla mnie rzeczy niemożliwych, jestem kobietą pełną pasji, czerpiącą energię z natury, nieustanną uczennicą relacji międzyludzkich. W życiu kieruję się intuicją, sercem, a moje drugie imię to wytrwałość. W ostatnich latach moją głęboką pasją w świecie sportu stała się profilaktyka zdrowia i coaching w tym zakresie.
Joanna Głogowska – administracja Liceum
Zdobyłam wykształcenie i doświadczenie w administracji ogólnej oraz zarządzaniu oświatą.
Posiadam wiedzę i praktykę w organizacji i koordynowaniu projektów oraz prowadzeniu zespołów.
Doceniam swoją przeszłość. Cieszy mnie teraźniejszość. Patrzę z ufnością w przyszłość, ponieważ „ludzi dobrej woli jest więcej i mocno wierzę w to, że ten świat nie zginie nigdy dzięki nim. Nie!”
Emilia Jóźwik – fizyka, chemia
Jestem nauczycielem chemii i fizyki oraz opiekunem wolontariatu w szkole.
Lubię pracować z młodzieżą. Prowadzę zajęcia dodatkowe dla młodszych i starszych. Nie boję się wyzwań. Ważne jest dla mnie, aby uczeń zrozumiał materiał, którego się uczy, a nie wykuł na pamięć i nie bał się zadawać pytań. Poza szkołą angażuję się w życie społeczne naszej gminy.
Od kilkunastu lat działam w samorządzie gminnym, obecnie jestem Przewodniczącą Rady Gminy Kolbudy. Uwielbiam wędrówki górskie podczas których można się spotkać z samym sobą i Bogiem. Lubię fotografować oraz jeździć na rowerze. Czas wolny spędzam aktywnie albo z dobrą książką.
Ewa Piwnicka – język rosyjski
Uparłam się na studiowanie filologii rosyjskiej, chociaż wszyscy wokół nie wróżyli mi w związku z tym świetlanej przyszłości. Zafascynowała mnie rosyjska kultura oraz piękne brzmienie tego języka. I, mimo że życie nie zawsze mnie rozpieszczało, a język rosyjski nie zapewniał środków na utrzymanie „od pierwszego do pierwszego”, wciąż jestem wierna tej miłości…
Po ukończeniu studiów magisterskich współpracowałam z firmami w zakresie tłumaczeń specjalistycznych, byłam konsultantem językowym, uczyłam rosyjskiego dzieci, młodzież i dorosłych. Stawiam na ciągły rozwój, dlatego ukończyłam także podyplomowe studia na kierunkach filologia polska i terapia pedagogiczna. Pragnąc lepiej zrozumieć uczniów ze specyficznymi problemami w uczeniu się, uczestniczę w kursie PTD Dysleksja rozwojowa.
Chciałabym móc przekazać młodym ludziom pasję, zainteresować ich rosyjską kulturą i językiem, a także dzielić się z nimi zdobytym doświadczeniem oraz kreatywnością, której niespożyte pokłady odkryłam w sobie, pracując w Niepublicznej Szkole Podstawowej im. dr Wandy Błeńskiej w Kowalach.
Małgorzata Głombiowska – język angielski, teatr
Kocham język angielski, angielskie poczucie humoru, brytyjską i amerykańską muzykę i literaturę. I kocham teatr! Jestem szczęśliwa, bo udało mi się połączyć moje dwie pasje – uczę języka angielskiego i prowadzę zajęcia teatralne z dziećmi i młodzieżą. W nauczaniu staram się łączyć tradycję z nowoczesnością, solidne podstawy z kreatywnym wykorzystaniem talentów uczniów i nowymi technologiami. Staram się pokazać, że język angielski to nasza furtka do poznawania świata, ludzi, książek, filmów, muzyki, podróży, sportu i wszystkiego, co tylko sobie wymarzymy.
Prywatnie jestem szczęśliwą żoną przystojnego inżyniera oraz mamą trójki dzieci, ale to już „something completely different”, jak mówili aktorzy z Monty Pythona.
Joanna Butowska – język angielski
Jestem nauczycielem języka angielskiego. Studiowałam na Uniwersytecie Gdańskim, gdzie ukończyłam dwa kierunki studiów Kolegium Nauczycielskie Języka Angielskiego oraz Filologię Polską. Mieszkając za granicą, prowadziłam domowe przedszkole i studiowałam na Beaufort College, Navan, Irlandia – doskonaląc swoją wiedzę z zakresu pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (Special Needs).
Wspieram zaangażowanie młodzieży w poszukiwanie interesujących tematów do dyskusji i projektów, również międzynarodowych. Jestem otwarta na wszelkie przejawy aktywności językowej, również takie jak udział w Szkolnym Konkursie Piosenki Międzynarodowej, którego jestem współorganizatorem, podczas którego młodzież ma szansę przedstawić szerszej publiczności swoje talenty muzyczno-wokalne. Największą radością dla mnie jest, kiedy widzę, jak moi uczniowie rozwijają się i zaczynają samodzielnie odkrywać dla siebie świat, z szacunkiem odnosząc się do innych kultur.
Prywatnie jestem mamą dwóch córek Martyny i Anity, szczęśliwą mężatką i właścicielką kota. Uwielbiam gotować i poznawać kuchnie świata. Inspirują mnie ludzie i podróże. Sportowo spełniam się podczas biegów długodystansowych i zajęć zumby. Bez umiaru tracę czas w serwisie społecznościowym Pinterest – na oglądaniu i gromadzeniu pomysłów na zajęcia oraz na czytaniu stron internetowych stworzonych przez i dla nauczycieli języka angielskiego. Lubię twórcze podejście do zadań i staram się takie podejście do pracy zaszczepić u moich uczniów:)
Barbara Szczerbowska – język angielski
Hi! My name is Mrs Barbara, and I am an English teacher.
I like when my students are interested in the subject, so I do my best to involve and engage everyone in the classroom. The most important for me is to make young people search for answers and give answers about anything that happens around; their problems, questions, feelings are of the same importance as grammar or vocabulary building, followed by pieces of literature, news, films, and many others.
Communication is the key, and language is for me just the tool, and I am happy when my students use this tool as much as possible.
Magdalena Witkowska – matematyka
Jestem szczęśliwą żoną, mamą czwórki całkiem udanych dzieci, nauczycielem matematyki dla koło setki niezwykłych uczniów rocznie.
Jestem absolwentką Politechniki Gdańskiej i Uniwersytetu Gdańskiego. Staram się iść z duchem czasu, nieustannie rozwijać się biorąc udział w rozlicznych szkoleniach związanych z wykorzystaniem nowych technologii i nowatorskich pomysłów na nauczanie. Szanuję i podziwiam moich uczniów za wysiłek, czasem przeogromny, wkładany w naukę i aktywny udział w zajęciach, za nieszablonowe myślenie oraz za odwagę i kunszt w prezentowaniu swojego toku myślenia, na przykład podczas rywalizacji w Pomorskich Meczach Matematycznych.
W pracy i poza nią uwielbiam poznawać nowe miejsca, wędrować po górach, w zimie jeździć na łyżwach i nartach (tą umiejętność posiadłam w podeszłym wieku, mając ponad 40 lat na wyjazdach szkolnych), w lecie pływać na kajaku albo wpław w jeziorze lub morzu, a jak tylko się da jeździć na rowerze. Czasem też potrafię poleniuchować, czytając książkę lub nawet nad nią zasypiając 🙂
Beata Brewka-Buchocka – język niemiecki, język norweski
Nauczyciel z długoletnim doświadczeniem na wszystkich etapach edukacji, w tym w pracy w szkołach zagranicznych: w Danii, Niemczech i na Ukrainie. Oprócz nauczania języka niemieckiego i norweskiego, jestem zaangażowana w projekty międzynarodowe i wymianę młodzieży, wdrażam w praktyce ideę naszej szkoły Edukacji w drodze, dając młodzieży doświadczyć piękna i trudów podróży oraz poznawania rówieśników z innych krajów. Do współpracy pozyskałam uczniów i nauczycieli z Niemiec i z Ukrainy, ponieważ wierzę, że tylko w ten sposób, poprzez spotkania i wspólne aktywności można rozwijać swoje kompetencje społeczne i – idące w parze językowe. Uwielbiam wyprawy, szczególnie te związane z północną Skandynawią, wyznając zasadę, że im trudniej, tym lepiej i tylko poprzez wędrówkę (kajakiem, rowerem, pieszo) można dotrzeć do najpiękniejszych zakątków i uczyć się życia.
Jestem instruktorką kajakarstwa i zwolenniczką bushkraftu. W młodzieży chciałabym zaszczepić, oprócz otworzenia się na język i ludzi, wytrwałość w dążeniu do celu i dzielność w radzeniu sobie w trudnych sytuacjach. Język jest przepustką do świata, najpierw ten własny ojczysty, a następnie każdy inny i kolejny.
Uwielbiam doszukiwać się podobieństw w językach obcych i nakreślać jak najszersze tło kulturowe i obyczajowe z tym związane. Zgodnie ze słowami austriackiego filozofa Ludviga Wittgesteina «Granice mojego języka wyznaczają granice mojego świata».
Magdalena Szymkiewicz – trenerka koszykówki
Z wykształcenia jestem filologiem – nauczycielem języka angielskiego i szwedzkiego. Jednakże drugi fakultet z wychowania fizycznego i trenerki pozwolił mi w pełni rozwinąć moje zainteresowania. Od 14 lat pracuję z wyboru z młodzieżą na salach gimnastycznych, bo sport to moja pasja. Uwielbiam młode, kreatywne dzieci. Staram się im pokazać, że w życiu ważne jest robić to, co się kocha, łączyć pasje i zawsze dążyć do wyznaczonego celu. Pracując z młodymi ludźmi uczę ich wiary w siebie, pomagam odnaleźć ukryte talenty, które z pomocą dorosłych powinni rozwijać.
Na co dzień jestem mamą trójki wspaniałych dzieci. Uwielbiam narty, dobre książki i żagle.
Często wracam do tego cytatu: „Never give up on what you really want to do. The person with big dreams is more powerful than one with all the facts” (Albert Einstein).
Alicja Posiadała – podstawy przedsiębiorczości, doradztwo zawodowe.
#Wspieranie #Doradztwo #PrzygotowanieDoPracyZawodowej#Przesiebiorczosc
Lubię młodzież, a ona lubi mnie. Ludzi młodych próbuję poznać, zrozumieć i wesprzeć w poznawaniu swoich talentów i umiejętności, ocenie swoich mocnych stron, przygotowaniu do pracy zawodowej i do życia społecznego. Wspieram młodzież w zrozumieniu dynamicznie zmieniającego się otoczenia ekonomicznego i funkcjonowania współczesnego świata.
Jestem żoną, mamą trójki fajnych dzieci, jeżdżę na MTB, ciągle uczę się jeździć na snowboardzie :), bardzo lubię wszystko co ma związek z górami.
Sukcesy
Uczniowie naszych szkół uczestniczą i odnoszą sukcesy w wielu konkursach przedmiotowych i artystycznych na poziomie rejonowym i wojewódzkim. Są oni laureatami i finalistami konkursów: matematycznych, informatycznych, chemicznych, biologicznych, fizycznych, geograficznych historycznych i turystycznych. Jesteśmy dumni z wielu nagród i wyróżnień dla zespołu teatralnego oraz osiągnięć artystycznych naszych uzdolnionych plastycznie podopiecznych.
%